SEO asistent optimalizace internetových stránek

Co je SEO

SEO - Search Engine Optimalization - úprava a optimalizace webových stránek tak, aby je vyhledávače vyhodnotily jako relevantní výsledek vyhledávání zadaných výrazů. Díky tomu se www stránky zobrazují na předních pozicích (jsou vnímány jako významné a tím také více navštěvované).

Princip SEO

Zobrazení PPC reklam - Search Engine Marketing (SEM)Po zadání hledaného výrazu (např.: horské kolo - viz. obrázek) do vyhledávače (Google, Seznam, Yahoo, ...) se zobrazí výsledek hledání, který se skládá ze dvou základních částí:
Reklamní pozice - SEM - na nich je proklik placený, pořadí určuje Search Engine Marketing (SEM), v tomto případě konkrétně reklamní systém PPC více

Zobrazení Search Engine Optimalization (SEO)Relevantní (organický) výsledek - SEO - stránky, které vyhledávač vyhodnotil jako nejvíce odpovídající pro zadaný hledaný výraz. Proklik na těchto pozicích je bezplatný, pořadí určuje uživateli utajené nastavení vyhledávače, významnou váhu má SEO.

Postup a součásti SEO

Na základě vyhodnocení provedené SEO analýzy (které může předcházet rozhodovací SEO audit) jsou provedeny patřičné úpravy. Následný monitoring pozice webových stránek ve vyhledávačích je nezbytný pro průběžnou kontrolu a udržování nebo vylepšování získaných pozic.
Důležité součásti SEO: doménové jméno, obsah webu, validita HTML kódu, titulky, popisy, klíčová slova, zpětné odkazy, zápisy do katalogů, ...

Výhody a nevýhody

VÝHODY: umístění stránek na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání, jejich velká "viditelnost", bezplatný proklik
NEVÝHODY: SEO není krátkodobý proces (spíše naopak). Pro dosažení co nejlepšího výsledku je třeba se optimalizaci www stránek průběžně věnovat.